Supernerds - September 2022
Supernerds er finalist til å vinne Årets Nettbutikk 2022
Tradisjonen tro kårer Posten og Bring Norges beste nettbutikker. Supernerds er en av tre finalister som kan stikke av med seieren og kunne kalle seg Årets nettbutikk 2022, i kategorien under 50 millioner omsetning. Det var over 1300 nettbutikker som først ble nominerte og vinneren av Årets Nettbutikk velges av en uavhengig fagjury, bestående av eksperter innen e-handel. Prisen Årets Nettbutikk er bransjens fineste utmerkelse, og går til den nettbutikken som fagjuryen mener hever kvaliteten på netthandel, og gir kundene den beste kjøpsopplevelsen - i alle kanaler.
Oppdatering 15.02.2023: Det ble dessverre ikke førsteplass til Supernerds denne gang. Gratulerer så mye til vinneren av vår kategori, Hippi Grace!
Vi i Supernerds fortsetter jobben med å forbedre oss hver eneste dag, slik at dere som er våre kunder skal få den absolutt beste handleopplevelsen! Med dere, verdens beste kunder og det kuleste netthandel-konseptet noensinne (i våre øyne), føler vi oss allerede som vinnere!

Juryen som kårer årets nettbutikk
Trangt nåløye
Juryen ser etter nettbutikker som jobber aktivt for å ligge et steg foran, som har en lidenskap for netthandel og som er ledende i å ta i bruk teknologi og løsninger som forenkler og forbedrer kjøpsopplevelsen.
Finalistene for i år er klare, og de er alle blitt "stress-testet" under årets mest hektiske perioder, nemlig Black Friday og julehandelen. Juryen har vurdert butikkene etter fire hovedkriterier: Kjøpsopplevelse, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring. I tillegg må en rekke grunnkrav være oppfylt.
Nytt av året er at det er tre kategorier. Alle nettbutikkene er blitt utsatt for omfattende testing der de er målt etter fire hovedkriterier; kjøpsopplevelse, forretningsmodell, innovasjon og marekdsføring. Totalt sto juryen igjen med 17 nettbutikker som ble stresstestet under årets mest hektiske tid – Black Friday og julehandelen.
– Bakgrunnen for at vi nå velger å innføre en helt ny kategori er at vi så at mange nettbutikker i midtsjiktet dessverre falt av i kampen mot de absolutt største.
Derfor opprettet vi denne kategorien, slik at vi kan se nærmere på enda flere kandidater, forklarer juryleder Hoffmann.
Finalistene skal nå inn i finalerunden der de selv får anledning til å overbevise juryen om at de faktisk er "Norges beste nettbutikk".
– Da blir de invitert inn til oss, slik at de kan presentere hvordan de arbeider, hvordan de har tenkt om fremtwiden og ikke minst hva som skal forbedres. For oss i juryen vii dette være meget viktig med tanke på utfallet av prisene, fortsetter Hoffmann.
Årets jury har bestått av Arnulf Refnes, CEO og co-founder av Naardic.no, Monica Solberg, Head of ExperimentationaI Finn, Roy-André Tollefsen, Head of eCommerce Flow Solutions, Torkel Johannessen, CEO Pearl Convert, Ingvild Moen, Digital Advisor Social Media og gründer Resonate AS, Kristin Dahl Hoffmann, juryleder og direktør Marketing E-handel og Logistikk i Posten Norge.
Disse klatret til topps:
Omsetning under 50 millioner kroner: Linda Johansen, Hippi Grace og Supernerds
Omsetning mellom 50 og 500 millioner kroner: Care of Carl, Carlings og Apotera
Omsetning over 500 millioner kroner: Oda, Fjellsport og Get Inspired

Sneak peak fra juryarbeidet.